کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟
نوشته شده توسط : تینا

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

در سر تا سر دنیا، بنا و جاذبه های گردشکری بسیاری وجود دارند. تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۷۳ اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این فهرست، بعضی از کشورها دارای بیشترین آثار ثبت شده هستند. به نظر شما ایران در جایگاه چندم در این لیست قرار دارد؛ با ما همراه باشید.

فهرست میراث جهانی یونسکو چیست؟

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

ممکن است بارها در مقاله ها این جمله را خوانده باشید که یک اثر تاریخی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در واقع کمیته ای به نام کمیته میراث جهانی یونسکو وجود دارد که مکان های فرهنگی، سایت های باستان شناسی و طبیعی در کشورهای مختلف را بررسی کرده و پس از تایید شورای بین المللی ابنیه و محوطه ها یا ایکوموس (ICOMOS) و اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت یا آی‌یو‌سی‌ان (IUCN) آن مکان ها را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت می رساند. تمام مکان هایی که در این لیست قرار دارند، متعلق به تمام  کشور های جهان هستند و همه دولت ها باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند. در واقع کشورهایی که آثار بیشتری در فهرست یونسکو دارند، گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. در ادامه کشورهایی که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند را به شما معرفی می کنیم. نرخ ویژه تور کیش

ایتالیا

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۵۴

ایتالیا، اولین کشوری است که در این لیست قرار دارد. در این کشور، ۵۴ اثر و بنای تاریخی، فرهنگی( ۴۹ اثر و مکان فرهنگی و تاریخی و ۵ اثر طبیعی) به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. این کشور دارای آثار تاریخی با ارزشی است که شامل  ونیز، کلیسای سنت ماریا دل گریز، شهر پومپی و تماشاخانه مشهور کولوسئوم در رم می باشد.بهترین تورهای کیش

چین

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۵۳
چین با 53 اثر، بعد از ایتالیا، دومین کشوری است که بیشترین تعداد میراث جهانی یونسکو را دارد. مشهور ترین آثار تاریخی چین که در لیست میراث جهانی یونسکو جای گرفته، دیوار بزرگ چین است. هر سال گردشگران زیادی  برای بازدید از این مکان ها به چین سفر می کنند.

 اسپانیا

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۴۷
بیشترین کشورهایی که در لیست جهانی یونسکو قرار دارند، از قاره اروپا هستند. کشور اسپانیا، 47 اثر را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. این آثار شامل بناهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی هستند. از مکان هایی که در این فهرست قرار گرفته اند، می توان به منطقه سانتیاگو ده کومپوستلا، آثار هنری آنتون گائودی، شهر کوردوبا و شهر سالامانکا اشاره کرد.

فرانسه

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۴۴
یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان، کشور فرانسه است. کشور فرانسه ۴۴ اثر را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از 44 اثر در این فهرست، سی و نه اثر آن شامل مکان ها و سایت های فرهنگی، ۴ اثر طبیعی و یکی هم ترکیبی از هردو می باشد. از مکان های این فهرست می توان به برج ایفل، جزیره مون سن میشل، کاخ ورسای و … اشاره کرد.

آلمان

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۴۴
کشور آلمان دارای بناهای تاریخی، پارک ها، شهرها و قصرهای تاریخی و دیدنی بسیاری می باشد و به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. در این کشور 44 اثر در لیست میراث جهانی یونسکو جای گرفته که شامل جزیره موزه برلین، شهر بامبرگ، شهر وایمار و شهر بندری لوبک می باشد.

هندوستان

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۳۷
هندوستان دارای مکان ها و دیدنی های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. کشور هند، 37 اثر را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده و رتبه ششم در این لیست را از آن خودش کرده است. از مکان های این فهرست می توان به تاج محل، سایت باستان شناسی همپی، غارهای الورا و آجانتا و پارک ملی کازیرانگا اشاره کرد.

مکزیک

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

تعداد میراث جهانی: ۳۴
کشور مکزیک با ۳۴ میراث جهانی یونسکو در رده هفتم این لیست قرار گرفته است. از آثار ثبت شده در این لیست می توان به، چیچن ایتزا که اثری باستانی به جا مانده از تمدن اسرارآمیز مایاهاست؛ تئوتیئواکان؛ بخش تاریخی مکزیکوسیتی و شهر وهاکا د خوارز اشاره کرد. تورهای ارزان کیش

انگلستان

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۳۱
کشور انگلستان ۳۱ میراث را در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسانده است. از این 31 آثار، ۲۸ تای آنها در خاک اصلی انگلیس و ۳ تای دیگر در قلمروهای فرادریاییِ بریتانیا قرار گرفته اند. بازدید از بعضی از این آثار بسیار دشوار می باشد مثل جزیره گوف که بخشی از مجمع الجزایر تریستان دا کونا در جنوب اقیانوس اطلس است. اما تمام این آثار اینگونه نیستند و شما به راحتی می توانید از مکان هایی از جمله استون هنج، کلیسای وست مینستر، کاخ بلنهایم، برج لندن و … دیدن کنید.  

روسیه

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۲۸
روسیه، یکی دیگر از کشورهایی است که بیشترین میراث جهانی یونسکو در دنیا را دارد. روسیه 28 آثار که شامل بناها و مکان های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می باشند را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کشور روسیه  از نظر تعداد میراث جهانی طبیعی، در رتبه چهارم قرار گرفته است.

ایران

تعداد میراث جهانی یونسکو: ۲۳

کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟

ایران، آخرین کشوری می باشد که بیشترین میراث جهانی یونسکو را به ثبت رسانده است. ایران دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری می باشد و رتبه دهم در این لیست را از آن خودش کرده است. از مکان هایی که در این فهرست قرار گرفته اند می توان به، نیایشگاه چغازنبیل، تخت جمشید افسانه ای، میدان نقش جهان اصفهان، ارگ بم، کویر لوت و … اشاره کرد.

 

 
 

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: کدام کشورها بیشترین میراث جهانی یونسکو را دارند؟,نرخ ویژه تور کیش,تورهای ارزان کیش,آفر تور کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: